Czego uczymy?

W ANP uczymy realiów zarządzania państwem, zarówno na poziomie ogólnopolskim, jak i lokalnym. Przybliżamy funkcjonowanie parlamentu oraz samorządów, aby młodzież przygotować do skutecznego działania i zmiany otoczenia. Kolejne bloki warsztatów to unikalne szkoleniowe gry symulacyjne oparte na nowoczesnych zasadach gamifikacji: „Parlament 2.0” oraz „Moje miasto 3.0”. Każde zajęcia kończą się praktycznym zadaniem. Pierwsze zadanie konkursowe to: film „Nowoczesny Patriota w mojej okolicy”. Zaś po drugich zajęciach uczestnicy realizują autorski projekt społeczny oraz filmik prezentujący swoje działania.

Na czym polega pierwsza symulacja „Parlament 2.0”?

Pierwszym etapem projektu jest gra odwzorowująca działania polskiego parlamentu. Po wykładzie wprowadzającym uczniowie wezmą udział w symulacji, podczas której wcielą się w rolę posłów pięciu fikcyjnych ugrupowań: partii liberalnej, partii socjaldemokratycznej, partii ludowej, partii chrześcijańsko-demokratycznej i partii nacjonalistycznej. Członkowie każdej z nich otrzymują dokument programowy, który zawiera zarówno ogólną wizję państwa charakterystyczną dla każdej z partii oraz wypływający z niej pakiet konkretnych postulatów politycznych. Te właśnie postulaty różnią poszczególne ugrupowania. Przedmiotem negocjacji pomiędzy partiami będzie powołanie rządu ze spójnym programem, uchwalenie rocznego budżetu, a następnie rządzenie wobec zmieniających się okoliczności wewnętrznych i zewnętrznych. Parlament będzie podejmował decyzje w formie uchwalania ustaw regulujących pojawiające się problemy. Prace nad ustawami będą odbywać się w komisjach parlamentarnych, gdzie zasiądą przedstawiciele każdej ze stron. W scenariuszu przewidziane są 2-3 kadencje Sejmu, a rozkład sił w kolejnych latach będzie zależał od wyników konkretnych partii w poprzednich kadencjach (przy odpowiedniej polityce jest nawet możliwe zdobycie takiej przewagi przez jedną partię, że w ostatniej kadencji rządzi ona samodzielnie). Kluczowe znaczenie w kontekście spadków/wzrostów notowań poszczególnych partii mają media, w które wcieli się trzech uczniów nienależących do żadnej z pięciu partii politycznych. Zwycięży to ugrupowanie, które okaże największą skuteczność w rządzeniu: punkty będą przyznawane zarówno za stanowiska w rządzie dla konkretnej partii, kształt budżetu zgodny z wytycznymi, jak i uchwalenie ustaw zgodnych z programem partii. Całą grę moderować będzie dwóch Odpowiedzialnych, z których jeden wcieli się w rolę Marszałka Sejmu, drugi zaś w Mistrza Gry. Ich zadaniem będzie czuwanie nad merytorycznym poziomem rozgrywki oraz wspomaganie uczestników, przybliżanie realiów rzeczywistego procesu legislacyjnego itp. Po zakończeniu gry zaplanowane jest około półgodzinne podsumowanie, w trakcie którego powrócimy do kluczowych momentów rozgrywki.

Poniżej wideo-instrukcja symulacji “Parlament 2.0”

 

Na czym polegają zajęcia „Moje Miasto”?

W trakcie drugich warsztatów przeprowadzana jest symulacja obrad Rady Miasta. Uczestnicy wcielają się w role Prezydentów, Radnych oraz najważniejszych osób zarządzających miastem. W czasie zajęć uczestnicy prowadzą negocjacje z inwestorem oraz poznają tajniki budżetu miejskiego. Gwarancją sukcesu są współpraca i kooperacja. Podczas zajęć staramy się zastanowić nad realnymi potrzebami naszych lokalnych społeczności i wypracować projekt społeczny, który uczestnicy będą realizować po zakończonych warsztatach.

Poniżej wideo-prezentacja z ideą zajęć “Moje miasto”

 

 

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close